Kao negovatelj starije voljene osobe čije ste dete i neumorno i nesebično radite na brizi osobe koju volite. Šta se dešava kada dajete sve od sebe, ali sve nije dovoljno dobro? Negativne povratne informacije nikada nije lako čuti, ali je posebno teško u vašoj ulozi negovatelja.
Dom za stare Milidom Lux Beograd, Zvezdara, Partizanska 34.

Kako je biti Negovatelj

U ovom blogu obrađujemo tabu temu našeg društva, a to je negovanje starije osobe. Negovanje starijih je veoma osetljiva tema, pa se radije ne priča o tome.

Tu smo kao dom za stare, da pomognemo vašim starijim voljenim osobama. Dom za stare/starački dom Milidom Lux na Zvezdari nudi vrhunsku 24/7 negu i stručni nadzor starih i bolesnih lica. Dom uključuje smeštaj, medicinske usluge, fizioterapete, ishranu, negu i higijenu, i aktivan društveni život.

Vaš odnos sa osobom koju negujete, može biti jedan od najbližih odnosa koje imate. Zbog toga može biti posebno štetno ako je vaš roditelj ili porodica kritična prema vama.

Biti negovatelj izazovno je i zahtevno i kada drugi počnu da predlažu i kritikuju vaše napore, to može dodati još više stresa. Obično kod nege, većina odgovornosti za brigu o voljenoj osobi pada na jednu osobu. Međutim, često se drugi članovi porodice uključuju i iznose svoje mišljenje čak i ako su uvredljiva. Može biti frustrirajuće kada nesebično brinete o nekome i umesto da dobijete zahvalnost koju očekujete i zaslužujete, umesto toga dobijete kritiku.

Porodica koja ne učestvuje u nezi možda neće razumeti punu sliku. Njihovi saveti mogu biti dobronamerni, ali pogrešni. Ili, možda je u igri neka teška porodična dinamika. Bez obzira na uzrok povratnih informacija koje dobijate, od suštinskog je značaja da naučite kako da efikasno odgovorite na kritike.

Ako osetite da je vaš negovani roditelj kritičan prema vama, pokušajte da to prihvatite sa rezervom. U tom slučaju, postoje neki načini na koje možete da odgovorite i koji ne moraju da naruše odnos koji imate sa svojim voljenim. Samo zato što su rekli nešto što povređuje vaša osećanja, ne znači da vaša veza mora da bude u sukobu.

Kritika Negovatelja

Većinu vremena kritika nema nikakve veze sa vama, već je odraz osećanja kritičara. Shvatite da se ne radi o vama. Ako otkrijete da vas kritikuje osoba o kojoj brinete, koren njene frustracije je verovatno u njihovoj situaciji. Iako to nije fer, osoba možda svoju frustraciju zbog svoje situacije izbacuje na vas. Ako doživljavate kritiku od strane drugih članova porodice, njihovi komentari mogu doći sa mesta krivice jer nisu preuzeli više odgovornosti za brigu o svojoj voljenoj osobi.

Može biti teško i štetno kada vas neko uopšte kritikuje. Ovo je posebno tačno ako je to neko koga dobro poznajete. Ponekad može biti teško izraziti se na način koji nekoga ne vređa, posebno ako je reč o ovako osetljivoj temi. Pokušajte da osobi koja je bila kritična prema vama date prednost sumnje.

Ako odlučite da se zauzmete za sebe, možda ćete otkriti da je veća verovatnoća da će to izazvati sukob između vas. Zbog toga morate ostati mirni i pokušati da izbegnete upotrebu jezika koji može biti zapaljiv.

Koristite „ja“ izjave. Ključno je da kritičaru date do znanja da njegove primedbe nisu dobre. Napravite svoj odgovor na način koji se fokusira na to kako se osećate. Mogli biste reći: „Osećam se povređeno kada dovodiš u pitanje moje odluke u vezi tate ili mame. S poštovanjem se branite. Nakon što objasnite kako se osećate, možete taktično i smireno braniti svoje postupke. Ovo može pomoći osobi da počne da sagledava situaciju iz vašeg ugla i, nadamo se, dvaput razmisli pre nego što vas ponovo kritikuje.

Takođe može pomoći da imate na umu da je ovo teško vreme za sve koji vole stariju osobu kojoj je potrebna nega. Svaka osoba se može drugačije nositi sa stresom i zabrinutošću. Malo milosti i praštanja uveliko ide ka postizanju vašeg zajedničkog cilja: obezbeđivanju najbolje brige i udobnosti za stariju odraslu osobu.